Zamieszczone przez malysmok
1-nka i wsteczny blokują, auto rusza na wciśniętym sprzęgle
Zwiń
X
-
1-nka i wsteczny blokują, auto rusza na wciśniętym sprzęgle
Usterka w mojej Octavii polega na tym, że często (nie zawsze) po wrzuceniu wstecznego i jedynki, biegi te blokują się i nie można już ich zmienić (można to zrobić tylko po wyłączeniu silnika). Dodatkowo często (nie zawsze) po wrzuceniu jedynki i wstecznego samochód jedzie mimo wciśniętego sprzęgła. Usterka powstała po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego, przed wymianą ani razu takiej sytuacji nie było. Sprzęgło i dwumas wymieniono na kompletne produkcji firmy Luk (odpowiednio ok. 900 i 1300 zł). Zaraz po wymianie sprzęgła i dwumasy pojawiła się usterka. W warsztacie wymienili dodatkowo jakąś przekładnię w skrzyni biegów. Około tygodnia samochód chodził dobrze. Potem zaczęły wracać usterki, początkowo na wstecznym a potem na jedynce. Obecnie samochód stoi w warsztacie, kilkukrotnie odpowietrzali cały układ, wymienili wysprzęglnik (bodajże dwa). Podobno wszystko w skrzyni biegów jest ok. ale po zmontowaniu całość nie gra. Obecnie czekają na synchronizator biegu wstecznego. Czy ktoś usuwał już taką wadę i może coś podpowiedzieć?
-
-
Podczas wkładania skrzyni biegów skrzywieniu mogła ulec tarcza sprzęgłowa i teraz po wysprzęgleniu ma bicie i objaw będzie podobny.
A czy po wciśnięciu sprzęgła wsteczny nie wchodzi ze zgrzytem??????
Jeżeli przed wymianą sprzęgła było ok to skrzynie zostaw w spokoju, lepiej niech mechanik dobrze zrobi swoją robotę a nie zwala winę na coś co wcześniej działało.
A co do synchronizatora wstecznego biegu to wydaje mi się ze takowy to nie występuje w tej skrzyni, pewny nie jestem ale jak się mylę to proszę o sprostowanie.
Komentarz
-
-
Wsteczny wchodzi bardzo dobrze. Są lekkie kłopoty z jedynką, czasami trudniej niż inne biegi ale też bez zgrzytów. Wiem, że mechanik powinien dobrze zrobić swoją robotę ale już trzy razy powtarzał wszystko, za każdym razem po zmontowaniu przez jakiś czas działa dobrze ale po kilkudziesięciu "wrzuceniach" jedynki i wstecznego biegi te zaczynają się blokować. Przed wymianą sprzęgłą i dwumasy nic takiego się nie działo (jedynie jedynka wchodziła trochę trudniej niż jak auto było nowe). Nadal proszę o rady bo moje 130 KM od 2 tygodni stoi bezczynnie w garażu a ja zmuszony jestem testować komfort MZK.
Komentarz
-
Komentarz